18.10.2012

185. Canon







{ Foto via Line Klein }

Kikker hurtig inn i dag med et fantastisk bilde og et lite spørsmål til dere lesere.

Har i det siste gått med tanker om å investere i et bedre objektiv.
Jeg har Canon 550D og kjøpte tidligere i sommer standard objektivet EF 50/1,8 fra Canon (den billige varianten), men... jeg syns ikke bildene blir like bra som de blir i den dyrere versjonen. Det er så utrolig mange av dere der ute som tar fantastiske bilder, så hvem skal jeg velge, EF 50/1,8 eller EF 50/1,4 (hva er egentlig forskjellen?)

Syns jo det er så gøy å ta bilder men føler nå at jeg trenger litt hjelp til å få igang lysten igjen, så søte dere - kom med råd!!



2 kommentarer:

  1. Hva er det som gjør at bildene ikke blir som du håper på da? er de ikke lyse nok? Ikke skarpe nok? Jeg har 50 mm fast 1.8, men er mer glad i mitt 60 mm fast macro, rett og slett fordi jeg synes det er lettere å få skarpe bilder. Med 50 mm føler jeg ofte at jeg går for nærme, og så blir det uskarpt, selv om det ser skarpt ut på skjermen på kameraet... :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for svar Lillekatt, tror jeg skal prøve et 60mm også for å sammenligne. Jeg vil ha mer lys og uklar bakgrunn og itillegg til innstillninger handler det jo også om objektivet.. Hvilket objektiv har du i 50mm? Jeg har en prisvennlig variant til 1000,-
      Fin fredag til deg!

      xox B

      Slett